top of page

הלך לעולמו אדמונד בוזגלו, מחלוצי הקראטה בישראל

סמל התאחדות הקראטה

הנהלת ההתאחדות

מאת: 

30 במרץ 2022

דברים שכתב ד"ר אפרים מנדלמן, יו"ר ועדת דרגות בהתאחדות הקראטה לזכרו של אדמונד בוזגלו ז״ל, נשיא הכבוד של התאחדות הקראטה, שהלך לעולמו השבוע.

אדמונד בוזגלו שנפרד מאתנו לעולם שכלו טוב, נולד במרוקו בשנת 1940, בשנת 1952 החל ללמוד ג'ודו וקראטה במרוקו אצל סנסאיי בוקה. בשנת 1958 קיבל חגורה שחורה רשמית מההתאחדות הצרפתית אשר שלטה במרוקו והיה ליהודי הראשון אשר הוענקה לו הדרגה במרוקו.


בשנים 1956-1958 היה אלוף מרוקו בג'ודו, היה אלוף ישראל מספר שנים בג'ודו וקראטה, מקום שביעי באליפות העולם בקראטה ביפן בשנת 1977, יצג את ישראל באליפויות אירופה, ובשנת 1984 באליפות העולם הפתוחה זכו חניכיו במדליות זהב וכסף.


בשנת 1957 החל למעשה את קריירת האימון העשירה, המגוונת ויוצאת הדופן שלו בד בבד עם היותו ספורטאי פעיל בתחרויות לאומיות ובינלאומיות.


אִמֵּן את הצבא הבריטי בגיברלטר בשנת 1963.


עלה לארץ בשנת 1964 והיה בין החלוצים הבודדים אשר פִּתְחו את אומנויות הלחימה בכל הארץ, ביניהם קִבּוצים בצפון והעמק, לרבות נהלל, עפולה ובית שאן ולאחר מכן במכון בושידו המיתולוגי ברחוב פינסקר בתל אביב, שהיה בבעלותו של אימי ליכטנפלד – אבי קרב המגע הישראלי. 


משנסגר מכון בושידו בסוף שנות ה-80,  נפרד אדמונד מתל אביב, ורִכֵּז את פעילותו בצפון הארץ. 

אדמונד אִמֵּן את נבחרת ישראל בשנות השמונים ומשנת 1995 את נבחרת ישראל בג'יו ג'יטסו.


עם השנים התמקד פחות בג'ודו ויותר בקראטה, חבר ל- JKA והביא לארץ את סאטושי מיאזקי סנסאי, שהעביר בישראל סמינרים ובחן תלמידים לחגורות שחורות בדרגות שונות מטעם ה- JKA. לי היה הכבוד להבחן במכון בושידו ולקבל דרגת דאן 3 JKA ממיאזאקי סנסאי בשנת 1985.


חלק ניכר ממורי הקראטה הבכירים ביותר בישראל נמנים על תלמידיו. הוא העמיד דורות של תלמידים ואלופים שלקחו חלק בתחרויות בארץ וברחבי העולם, וחזרו עטורי מדליות. כמו כן, ארגן תחרויות ואליפויות בארץ, תחת השם של איגוד בושידו. לימים, פִתֵּח את ענף הג'יו ג'יטסו בהסתמך על הידע הנרחב שלו בקראטה ובג'ודו והקים את התאחדות הג'יו ג'יטסו בישראל.


אדמונד, שנמנה על חלוצי הקראטה בישראל, היה בין מקימי אגוד הג'ודו בשנת 1967, ממייסדי התאחדות הקראטה בישראל בשנת 1972, והתאחדות הג'יו ג'יטסו בשנת 1995.


בשם כולנו, חברי התאחדות הקראטה בישראל, ובשם תלמידיך, תלמידי תלמידיך ותלמידיהם – כולם ממשיכי דרכך, ברצוננו להודות לך, אדמונד היקר, על כל מה שהנחלת לכולנו, ועל הכבוד הרב שהבאת עם תלמידיך למדינת ישראל ולענף הקראטה בישראל.


יהי זכרך ברוך.

© 2020-2024 - התאחדות הקראטה בישראל | בניית האתר: אמציה דויטש

נגישות

bottom of page